WEEKLY / 9.1-2

12.9.16

1 done
Posledné dva týždne si neskutočne užívam. Nádherné, ešte letné, počasie ma teší každý deň a ťažím z neho maximum. Pevne verím, že to tak bude celý september, príde za mnou do Prahy rodina a chcem im toho ukázať čo najviac. Alebo teda, hlavne to, čo mám rada. Ako tak pozerám, tieto dni som veľa jedla, vyskúšala niekoľko nových podnikov a preto, ak sa chystáte do Prahy, určite prečítajte celý článok, kde je niekoľko tipov, kam ísť.

Hneď 1.septembra sa konal veľký event Re-Kanken v Praze. Priestory Cafe Jedna sa na uvedenie novej ekologickej verzie tohto populárneho (a u mňa maximálne obľúbeného) batohu, výborne hodili. Počasie bolo teplé, takže kopec ľudí posedávala čo postávalo aj vonku, tak to vo vnútri nebolo preplnené. Vy viete, že mám rada Kanken ako taký a na svoj BIG nedám dopustiť. Prežil a preniesol mi toho mnoho, dokonca bol so mnou mesiac v Thajsku a okrem malých stôp (ktoré mu dodávajú dušu) mu nič nie je a vyzerá, že so mnou bude ešte dlho. Preto, keď som hľadala nový čierny batoh, ktorý mi v šatníku chýbal, premýšľala som práve o Kankene. A keď predstavili nový Re-Kanken, ktorý je z 95% z recyklovaného materiálu (vyrobený z 11 PET fliaš) a pri jeho výrobe bola spotreba vody, chemikálií a energie znížená na minimum, bolo to jasné. Ocitol sa na mojom FW 2016 must-have zozname. Na evente, ktorý zorganizovali Fjällräven spolu s Freshlabels bolo možné si nechať svoj starý či nový Kanken nechať označkovať nažehlovačkami a dokonca aj nejaký ten kúsok vyhrať. Drinky, hudba, neóny (ktoré boli súčasťou inštalácie designéra a študenta UMPRUM Tomáša Rachunka) a všadeprídtomné Re-Kankeny vytvorili skvelý celok. Ak teda rozmýšľate, že si kúpite nejaký batoh, ktorý toho veľa vydrží a ešte aj dobre vyzerá, určite choďte do monofarebného minimalistického Re-Kankenu.

2 done
3 done
5 done
6 done
8 done
2016-09-03 10.56.55 2
Keď čakám na drahého (áno, u nás je to naopak :D).

3 collage
2 collage
Málokedy sa vyskytujem v okolí Stromovky, ale minule sme tam boli a Maco ma zobral do Tiskárny na vzduchu. V stánku bistRAW sme si dali na večeru ,,pizzu" s hummusom a ako dezert puding a koláčik. Všetko bolo dobré (hlavne koláč a puding!), ale tak strašne nás to nasýtilo, že sme si mysleli, že ani domov nedojdeme. Raw strava si vyžaduje tréning :D.

Blízko nášho domu máme cyklotrasu a keď sa idem(e) bicyklovať, je to ako v rozprávke, no nie? Na začiatku mesiaca som sa vybrala prejsť sama a po dlhom dlhom čase zo mňa spadla nejaká ťažoba / strach/ stres, ktorý som si so sebou brala. Konečne som sa vedela skutočne nadýchnuť, cítiť vôňu prvých opadaných listov, dívala som sa na vodu, na nebo a vedela som, že je všetko v poriadku a ja som šťastná. Ten pocit je tak vzácny a úžasný, že keď som si to uvedomila, od šťastia som sa rozplakala. Takže som šla na bicykli a plakala. Ja viem, znie to smiešne, dúfam, že ma nikto nevidel, ale ten pocit je všetko.

kanken done
Bez môjho čierneho Re-Kankenu ma teraz takmer neuvidíte. :)

9 done
Mala som meniny a ako darček som sama sebe darovala kurz v IMT (Institut módní tvorby). Nabitá informáciami som sa stretla s krstnými rodičmi, dali sme si kávu a palacinky (veď mám svátek!) a večer ma Maco zobral na vege burger.

13 done
Ak ste ešte neboli v Styl a Interier na Vodičkovej, určite tak spravte čo najskôr. Ten, kto tvrdí, že je to kúsok raja v rušnom centre má pravdu. Ale pozor, poobede je tam plno, tak si radšej spravte rezervačku. Ja som tam chcela minule zobrať krstných a museli sme dať spiatočku. Odporúčam ľadové chai latte, ktoré som pila prvýkrát (väčšinou majú všade iba teplé) a bolo famózne.

2016-08-30 07 done
2016-08-30 09 done
2016-08-31 20.57.28
Okolo Momoichi je teraz veľký hype, je to nový podnik na Vinohradoch, tak iste, že ho chce ísť každý vyskúšať. U nás to nebolo inak, takže sme tam tiež zašli. Interiér je veľmi jednoduchý a čistý, najvýraznejším prvkom sú práve lampáše, ktoré menia farbu, takže nikdy neviete, aké budú, keď prídete :). Majú matcha latte a dokonca aj thai iced tea, ktorý mi z Thajska tak chýba. Jedlo bolo tiež veľmi dobré a kvalitné, akurát to nebolo nič, nad čím by som vyslovene ochkala. Nad thajským ľadovým čajom som ale ochkala.

1 collage
Prvú septembrovú nedeľu som drahého vytiahla na Sustainable Fashion Day, odkiaľ som si odniesla prírodný balzam od Mylo a košelu, po ktorej som dlho túžila, od Win Win Love. A ešte som aj mala dobrý pocit, že som podporila lokálnych podnikateľov :). Večer sme zašli do vegetariánskej reštaurácie Maitrea v Týnskej uličke. A túto reštauráciu vám prudko odporúčam. Nádherný interiér, kľudná a intímna atmosféra, vône vás dostatnú už pri vstupe a samotné jedlo aj obsluha nemajú chybu. Toto je práve podnik nad ktorým som ochkala od začiatku až do konca. Obaja sme si dali nudle s arašidovou omáčkou a ešte teraz, keď vám o nich píšem, sa mi zbiehajú slinky. Za mňa jedna z najlepších reštaurácii v Prahe a ak si nepotrpíte na mäso, určite ju navštívte.

2016-09-08 18.00.43
Dva dni som vstávala v neľudskom čase o 4.40, aby som o 6.40 bola na placi, kde som pri jednom natáčaní pomáhala stylistke. Viac prezradiť nemôžem, ale bola tam aj Judit Bárdos, s ktorou som prehodila aj pár slov po maďarsky. Nie som nejak extra na celebrity, videla som ich už mnoho, ale na Judit som sa tešila, mám ju rada a je my sympatickejšia ako iné známe osobnosti. Je veľmi skromná, krásna a samozrejme, talentovaná, čo o nej asi povie každý, ale ona taká vážne je! Má okolo seba takú auru vznešenosti a ja som si istá, že ju čaká veľká kariéra. Takže som si strúhla aj selfie, nech mám foto ako dôkaz :D.

Víno a Maja. Dokonalé ingrediencie pre skvelý večer.

11 done
10 done
12 done
13 done
15 done
16 done
Piatok bol tak príjemne náročný. So svojou sesternicou som išla na letisko vyzdvihnúť študenta na Erasmus, ktorý došiel zo Švajčiarska. Po tom, čo sme ho ubytovali na intráku sme s ním ešte zašli do Campu Žižkov do Coffee Corneru a keďže sme vyhladli, dopriali sme si aj niečo nezdravé z Grilu oproti. Dúfam, že bude takéto bohovské počasie ešte dlho, aby som toto super miesto ukázala aj mamke a Sebanovi, ktorý za mnou prídu. Tu vidíte aj moju novú košelu od Win Win Love. Pôvodne z toho mal byť outfit post, ale bolo horúce a my unavené, tak vám ju v plnej krásne ukážem inokedy. :)

maj done
Collage done
Drahého som celé leto presviedčala, že chcem ísť na Vyhlídku Máj. Je to len kúsok za Prahou, takže paráda. Tento víkend sa nám to konečne podarilo a ja som mala radosť. Naviac samotná túra je veľmi nenáročná, ani sa nedá nazvať túrou. Ale dôležitý je výhľad a ten je fakt krásny!!! Tým, že sme boli v sobotu, tak tam bolo viac ľudí, ale nič, čo by sa nedalo prežiť. Takmer všetci zišli až úplne na posledný stupienok odkiaľ je najčistejší a najfascinujúcejší výhľad, fotili sa tam v rovnakých pózach a ja som tŕpla aj za nich, či nespadnú (na nohách crocsy či žabky). Ja som odvahu na ten posledný stupienok nemala, takže nemám ani foto toho krásneho U, ktoré Máj preslávilo. Nevadí, mám foto s krásnymi stromami, ktoré by som brala aj k nám na záhradu. Po tomto zážitku našiel Maco na Tripadvisore grécku reštauráciu, do ktorej sme zašli na obed. Jedlo bolo výborné (a ja som bola veľmi hladná) a hlavne mi to všetko pripomenulo Korfu, kde sme boli so Sindy pred rokmi na dovolenke. Atmosféra bola na moje prekvapenie dosť autentická, jediné, čo chýbalo, je more, a nepreháňam, aj Maco to potvrdil a on je veľký fajnšmeker :D.

20 done
V nedeľu, teda včera sme zas mali veľkú vegetariánsku grilovačku. Myslím, že toľko ľudí u nás v dome ešte ani nebolo. Boli to hlavne Macovi známi, takže žiadne foto, ale musela som odfotiť aspoň tieto krásne farebné jednohubky s bio pomazánkami. Jedna je repová a druhá cuketová s kari (kúpili sme v Lidli) a sú veľmi mňam!